Toimitusehdot

Haluamme asiakkaidemme olevan tyytyväisiä meillä asiointiin. Mikäli tuotteen tai tilauksen kanssa ilmenee ongelmia, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta. Pyrimme parhaamme mukaan ratkomaan kaikki mahdolliset ongelmat molemmille osapuolille sopivalla ratkaisulla, toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta.

 

1. Yleiset ehdot

 

Kauneudenverkkokauppa.fi on Sky Group Finland Oy:n ylläpitämä, kuluttajille suunnattu verkkokauppa, jossa tuotteiden myyjänä on joko Sky Group Finland Oy, Helsinki (Y: 1780012-7) tai tuoteselosteessa erikseen mainittu kolmas osapuoli. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Sky Group Finland Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Sky Group Finland Oy:n välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden tai palveluiden kohdalla sovelletaan Suomen kauppalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.

 

Kauneudenverkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Kauneudenverkkokaupan kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

 

Kauneudenverkkokauppa ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta olosuhteiden muutosta tai seikkaa, joka on Kauneudenverkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Kauneudenverkkokauppa ei kohtuudella voi voittaa. Kauneudenverkkokaupan asiakaspalvelu on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

 

 

2. Asiakas

 

Kauneudenverkkokauppa myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja tai asiakas) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Verkkokaupassa näkyvät kuljetushinnat sekä ilmainen palautusoikeus koskevat vain Manner-Suomea. Yrityksille, julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille sekä kauneudenhoitoalan opiskelijoille ja ammattilaisille Sky Group Finland Oy ylläpitää erillistä tukkuverkkokauppaa (www.skytukku.fi). Erikois- ja ammattikäyttötuotteiden turvallinen käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista ja -koulutusta. Sky Group Finland Oy ei kanna vastuuta tuotteiden väärinkäytöstä tai puutteellisen koulutuksen aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

 

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

 

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen.

 

Tilaustuotteiden sekä huoltojen toimitusaika-arviot on laadittu valmistajien ja kuljetusyritysten antamien tietojen perusteella. Kauneudenverkkokauppa tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Kauneudenverkkokaupan järjestelmään.

 

 

3. Tuotteet, hinnasto ja maksutavat

 

Kauneudenverkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat eivät kuitenkaan sisällä kuljetusta tai mahdollista maksutapakulua. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

 

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä Kauneudenverkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

 

Mahdolliset alennuskoodit on rajattu yhteen per asiakas ellei erikseen ole muuta mainittu. Alennuskoodeja ei voi käyttää aletuotteisiin eikä yhdistää muihin alennuskoodeihin ellei erikseen ole muuta mainittu.

 

Verkkopankit ja korttimaksut:

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

 

PayPal:

Maksupalveluntarjoajana toimii Paypal Inc. Katso lisätietoja PayPal maksutavasta osoitteessa www.paypal.com

 

MobilePay:

Maksupalveluntarjoajana toimii Danske Bank A/S, Suomen sivuliike (Y: 1078693-2). Katso lisätietoja MobilePay maksutavasta osoitteessa www.mobilepay.fi

 

Klarna:

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna Oy (Y: 2247127-6). Katso Klarna-laskun ja Klarna-osamaksun tarkat ehdot osoitteesta www.klarna.fi

 

Walley:

Luotonantajana toimii Collector Bank AB (Y: 2644718-5) ja maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (Y: 2122839-7). Katso Walley-laskun ja -osamaksun tarkat ehdot osoitteesta www.walley.fi

 

Jousto:

Luotonantajana toimii DFC Nordic Oy (Y: 1998514-5) ja maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (Y: 2122839-7). Katso Jousto-laskun tarkat ehdot osoitteesta www.jousto.com

 

Löydät lisätietoja maksutavoista myös verkkokauppamme Maksutavat-sivulta.

 

 

4. Toimitustavat

 

Tilauksen kuljetuksen hoitaa asiakkaan valinnan mukaan joko Posti Oy (Y: 0109357-9) tai Matkahuolto Oy (Y: 0111393-9). Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-3 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

 

Kauneudenverkkokauppa ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Kauneudenverkkokaupasta riippumattomista syistä. Asiakas voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen/tuotteen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti, jos jälkitoimituksen arvo on alle 50€ tai jälkitoimitus ei kulje kirjelähetyksenä. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 14 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Kauneudenverkkokaupan ehtojen mukaisesti.

 

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

 

Asiakas on vastuussa ilmoittamiensa yhteystietojen oikeellisuudesta toimituksen ja laskutuksen kannalta. Noutamattomasta paketista veloitamme 15€ käsittelykuluna. Maksu kattaa osan edestakaisista todellisista postikuluista sekä käsittelyn ja pakkaamisen kustannuksista.

Jos valitussa pakettiautomaatissa on ruuhkaa, kuljetusyhtiö saattaa ohjata paketin vaihtoehtoiseen noutopisteeseen - tähän emme voi valitettavasti lähettäjänä vaikuttaa.

 

Rajoitukset Postin SmartPost palvelussa:

SmartPost lähetyksen maksimikoko on 60 x 36 x 60 cm. Normaalisti lähes kaikki tilaukset saadaan pakattua maksimikoon alle. Mikäli pakettiautomaattiin lähetetty paketti on kuitenkin tilauksen koosta johtuen liian suuri, lähetys toimitetaan automaattia lähimpään Postiin. Asiakas voi halutessaan ottaa tilauksen yhteydessä yhteyttä Kauneudenverkkokauppa.fi:n asiakaspalveluun mikäli haluaa varmistaa lähetyksen koon ennen toimitusta.

 

Löydät lisätietoja toimitustavoista myös verkkokauppamme Toimitustavat-sivulta.

 

 

5. Palautusoikeus

 

Kauneudenverkkokauppa tarjoaa asiakkailleen 30 päivän palautusoikeuden (tilauksen vastaanottamisesta laskien). Ilmainen palautusoikeus koskee vain Manner-Suomen tilauksia ja edun voi käyttää vain kerran jokaista tilausta kohti. Tuotteet voi palauttaa kätevästi Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksella. Kauneudenverkkokauppa vastaa palautuskustannuksista, kunhan palautus on tehty ohjeiden mukaisesti. Mahdollista postiennakkomaksua ei kuitenkaan palauteta, jos tämä on valittu maksutavaksi.

Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakas vastaa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta. Jos tuotetta on käytetty, tai muutoin asiakkaan toimesta tuote tai tuotteen pakkaus on muuttunut jälleenmyyntikelvottomaksi, asiakas vastaa tuotteesta koko sen arvolla. Tuote on palautettava alkuperäisessä tuotepakkauksessaan kaikkine osineen.

 

Kaikista palautuksista on sovittava etukäteen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Kauneudenverkkokauppa vastaa palautuskustannuksista, kunhan palautus on tehty ohjeiden mukaisesti. Alkuperäiset toimituskulut hyvitetään takaisin edullisimman toimitusvaihtoehtomme mukaan, eli hyvitämme edullisimman toimitusvaihtoehtomme ja valitun toimitustavan erotus. Jos tilaaja palauttaa osan tilauksesta, toimituskuluja ei hyvitetä. Mikäli palautuksen jälkeen tilauksen arvo laskee alle ilmaisen toimituksen rajan (50€), asiakas maksaa normaalit toimituskulut, jos hän palauttaa osan tilaamistaan tuotteista.

Mikäli tilauksen mukana on toimitettu kaupanpäällinen, kampanjatuote tai muu etu kaupanpäällisenä, on tämä myös palautettava tuotteiden yhteydessä. Jos osa tilauksesta palautetaan, sovellamme kyseisen kampanjan ehdot (esimerkiksi kaupanpäällinen yli 50€ tilauksesta on palautettava, mikäli tilauksen arvo laskee osapalautuksen jälkeen alle 50€).

HUOM - tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme palautuksen postikulut.

 

Rajoitukset palautusoikeudessa:

Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi leikkausveitset, sinetöidyt / steriilit tuotteet, suojakäsineet, ripsiliimat, ripsiharjat, huulirasvat ja -kiillot sekä meikit.

Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

 

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ja tuotepakkausten ympärille tulee laittaa pehmustetta.

Kauneudenverkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Kauneudenverkkokauppa pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Kauneudenverkkokaupan käsittely- ja postituskulut.

Palautusoikeus ei koske yli 500 euron tuotteita, yli 1000 euron arvoisia tilauksia eikä asiakasta varten erikseen tilattuja/muokattuja tuotteita.

 

 

6. Takuu ja virhevastuu

 

Tuote- ja hintatietoja annetaan varauksella kirjoitusvirheisiin, varastotilanteeseen, loppuunmyyntiin, mahdollisiin virheellisiin teknisiin tietoihin jne.

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan heti ilmoittaa virheestä sähköpostiosoitteeseen:

asiakaspalvelu@kauneudenverkkokauppa.fi

 

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

 

Kauneudenverkkokauppa pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää. Huoltoaika-arvio Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 5-15 arkipäivää. Osa Kauneudenverkkokaupassa myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-30 arkipäivää.

 

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Kauneudenverkkokauppa ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Kauneudenverkkokaupalla myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Kauneudenverkkokaupan käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

 

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

 

 

7. Reklamaatio

 

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko kirjeenä tai sähköpostilla osoitteeseen

asiakaspalvelu@kauneudenverkkokauppa.fi

 

Kuljetusyhtiön edustajan pitää voida todeta vahinko mikäli lähetys on vahingoittunut kuljetuksessa - käytännössä vastaanottajan on kieltäydyttävä vastaanottamasta vahingoittunutta lähetystä tai vahingosta on otettava kuvatodiste.

 

 

8. Vastuun jakautuminen yrityskaupassa

 

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Sky Group Finland Oy ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Sky Group Finland Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

 

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Sky Group Finland Oy:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

 

Sky Group Finland Oy pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

 

Sky Group Finland Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Sky Group Finland Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

 

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Sky Group Finland Oy:n sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja tai välitettyjen kolmannen osapuolen palveluiden sopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Sky Group Finland Oy:n sopimusehtojen kanssa.

 

 

Haluamme asiakkaidemme olevan tyytyväisiä meillä asiointiin. Mikäli tuotteen tai tilauksen kanssa ilmenee ongelmia, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta. Pyrimme parhaamme mukaan ratkomaan kaikki mahdolliset ongelmat molemmille osapuolille sopivalla ratkaisulla, toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta.